Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τα κατεπείγοντα προβλήματα σχολικής στέγης του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ, Συντυχάκης Μανώλης, Κομνηνάκα Μαρία και Μανωλάκου Διαμάντω.
Στην ερώτηση αναφέρεται αναλυτικά:
Επανακαταθέτουμε την 10124/ 28.09.2020 Ερώτηση μας, η οποία δεν έχει απαντηθεί μολονότι έχει παρέλθει το προβλεπόμενο διάστημα.
Σοβαρά και οξυμένα είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, με τις άθλιες συνθήκες στέγασης, τα οποία διαμορφώνουν μια εκρηκτική κατάσταση. Συγκεκριμένα το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΕΚ) στα Μισσίρια Ρεθύμνου δε διαθέτει δική του σχολική στέγη και από την έναρξη της λειτουργίας του φιλοξενείται σε αίθουσες του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου. Στο συγκεκριμένο κτήριο συστεγάζεται και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο. Έτσι, οι περίπου 80 μαθητές και πάνω από 50 εκπαιδευτικοί των παραπάνω σχολείων στοιβάζονται σε χώρους παντελώς ακατάλληλους και ανθυγιεινούς, επικίνδυνους, ειδικά σε συνθήκες πανδημίας.
Ειδικότερα, λείπουν χώροι διδασκαλίας για κάθε μέλος του ΕΕΠ, με συνέπεια να δυσχεραίνεται η εκτέλεση του -ούτως ή άλλως- δύσκολου έργου τους. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο εργοθεραπευτής και ο φυσιοθεραπευτής αναγκαστικά εργάζονται στο γυμναστήριο, ταυτόχρονα με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που την ίδια ώρα έχουν γυμναστική. Λείπουν χώροι εργαστηρίων, τα οποία υπολειτουργούν, χώροι ανάπαυσης (απαιτούνται τουλάχιστον 2 με βάση το μαθητικό δυναμικό) και νοσηλείας. Τα πολλά περιστατικά νοσηλείας και περιστατικά που απαιτούν ηρεμία αντιμετωπίζονται σε μη κατάλληλες αίθουσες, συγκεκριμένα στο γραφείο της Δ/νσης ή στον μικρό και μη αεριζόμενο προθάλαμο του σχολείου.
Οι μόνο 3 τουαλέτες για 70 άτομα -κι αυτές χωρίς φυσικό ή τεχνητό αερισμό- αποτελούν υγειονομική βόμβα. Η τραπεζαρία, που αποτελεί την πιο σημαντική εκπαίδευση των παιδιών στους κανόνες κοινωνικοποίησης, με την εκμάθηση της σίτισης, της αυτονομίας και της αυτοσυντήρησης στεγάζεται σε χώρο χωρίς αερισμό και φυσικό φωτισμό, που προοριζόταν για αποθήκη του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου. Οι όποιες προσθήκες αιθουσών, με το διαχωρισμό των υπαρχόντων με γυψοσανίδα, έχουν προκαλέσει περαιτέρω προβλήματα, καθώς οι διαμορφωμένες αίθουσες είναι ασφυκτικά μικρές και οι μαθητές στοιβάζονται κυριολεκτικά σε κλουβιά! Ακόμη, η είσοδος και έξοδος στο/από το σχολείο των μαθητών με αμαξίδια είναι μια επίπονη και δυσχερής διαδικασία, αφού δεν υπάρχει ούτε ράμπα. Επίσης, δεν υπάρχουν γραφεία για τους πάνω από 35 διδάσκοντες.
Οι σχετικές υποσχέσεις αναφορικά με τη μεταστέγαση του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου και την ανακατασκευή του ΚΕΓΕ δεν έχουν υλοποιηθεί, με ευθύνη όλων των εμπλεκόμενων φορέων( Κυβέρνησης, Δήμου, Περιφέρειας, κλπ), ενώ η προωθούμενη μίσθωση ακινήτου από τον Δήμο, χωρίς να είναι απορριπτέα ως βραχυπρόθεσμη λύση, αφενός δεν αποκλείεται να αποβεί ατελέσφορη, λόγω έλλειψης κτιρίων που να πληρούν τις αναγκαίες προϋποθέσεις και αφετέρου δεν επιλύει το ζήτημα της στέγασης του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου σε μόνιμη βάση.
Από το 2002 ως σήμερα, οι μαθητές, οι οικογένειες τους και οι εκπαιδευτικοί του ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, είναι όμηροι σε μια παγιωμένη και απαράδεκτη κατάσταση ως αποτέλεσμα των αντιλαϊκών πολιτικών, με το κράτος να αποσύρεται από την ευθύνη για τη λειτουργία και αυτών των δομών, προκειμένου να εξοικονομηθούν κρατικοί πόροι για την ποικιλότροπη στήριξη των επιχειρηματιών. Παρά τη διαδοχή των κυβερνήσεων, η κατάσταση παραμένει ίδια από την ίδρυση του σχολείου έως σήμερα, γιατί η πολιτική τους δεν έχει κριτήριο να ικανοποιήσει αυτές τις ανάγκες, αλλά τα μεγάλα συμφέροντα και κέρδη των επιχειρηματιών. Υλοποιούν την κατεύθυνση της Ε.Ε. που λέει ότι τα ΑμΕΑ «στοιχίζουν»!
Ερωτάται η κ. Υπουργός, σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες θα προβεί η κυβέρνηση ώστε:
- Να προχωρήσει άμεσα η δημιουργία νέου σύγχρονου ΕΕΕΕΚ Ρεθύμνου, αλλά και Ειδικού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, ώστε να καλύπτονται οι σύγχρονες, διαρκώς διευρυνόμενες ανάγκες εκπαίδευσης των παιδιών.
- Να χρηματοδοτηθούν οι συγκεκριμένες δομές με τα αναγκαία κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ασφαλή μεταφορά, δωρεάν σίτιση των παιδιών κλπ.
- Να προσληφθεί το απαραίτητο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό με μόνιμη και σταθερή εργασία.